Пет съвета за бягане в природата

През последното десетилетие бегачката на дълги разстояния Криси Моъл печели някои от най-трудните състезания за бягане в може би едни от най- неблагоприятните условия. В началото тя е като повечето увлечени бегачи – свикнала е по-скоро с тичането върху циментови повърхности, отколкото с прекосяването на реки. Тичането в дивата природа е нещо съвсем различно от това в условията на градските улици. Моъл предлага пет съвета за атлетите, които поемат по извънградските пътеки.

 

 

1. Приятелската система

„Да побягаш  с някого е нещо специално,” споделя 33-годишната Моъл. „Щом пред очите ти се открие една невероятна гледка, е толкова по-хубаво, когато можеш да се обърнеш към приятел до теб и да кажеш: ‘Хей, погледни!’“ За Моъл да тичаш в компания, не е просто по-приятно, а и по-безопасно. „Когато трябва да се ориентираш по природни пътеки, а си изморен, е ключово да можеш да разчиташ на две мислещи глави.”

 

2. Картите помагат

„Пригответе карта и начертайте маршрута си, преди да тръгнете,” съветва Моъл. Можете да ксерокопирате упътвания за основни пътеки, за да не ви се налага да носите планинарски пътеводители. „Аз лично даже очертавам маршрута си, за освободя ума си, когато бягам по някаква сложна система от пътеки,” добавя. Пликче с цип може да запази картата ви суха и чиста.

 

3.  Преценете екипировката си

„Понякога съм подготвена с повече от необходимото, а понякога ми се налага да моля хората около мен за храна или вода,” казва Моъл. Бягането на дълги разстояния често предполага да си подготвен с малка и колкото се може по-лека раница с вода и достатъчно храна, която да поддържа енергията ви през цялото време. „На дълги разстояния аз си нося допълнителна връхна дреха, леко ветроупорно яке и достатъчно храна за мен, плюс малко повече,за да услужа на партньора си, ако неговата свърши,” добавя тя.

 

4. Контролирайте скоростта си

„Когато бягаш в града, нямаш навик да спираш, за да похапнеш,” казва Моъл. „В природата сърцето ви трябва да работи на по-ниски обороти, за да можете да поемате някаква храна.” А и все пак преминавате през красивигледки – няма нужда да бързате.

 

5. Кажете на някого къде се намирате.

„Не е необходимо да предприемате велико бягане, за да кажете на някого къде отивате. Винаги известявам приятели кога би трябвало да се върна. Все пак оставете малка вратичка от време, ако ви се наложи да се забавите повече от необходимото.”

 

Текст: Ивелина Минчева

Източник: http://adventure.nationalgeographic.com/adventure/fringe-elements/adventure-sports-advice-gallery/#/adventure-krissy-moehl-fringe-06_33366_600x450.jpg

 

This entry was posted in Active Explorer. Bookmark the permalink.

Leave a Reply